سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ یک از نیازهای کوچک خود را حقیرمشمارید ؛ زیرا محبوب ترین مؤمنان نزد خداوند متعال ، کسی است که بیشتر از همه از او درخواست می کند . [امام باقر علیه السلام]
آموزش خیاطی و کاریکاتورهای ازدواج
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» بی یقه ها الگوی بی یقه ها شامل : یقه هفت ، یقه چهار گوش، یقه گ

بی یقه ها

الگوی بی یقه ها شامل : یقه هفت ، یقه چهار گوش، یقه گرد ، یقه قایقی ، اصلاح شیب سرشانه ،تاپ ، دکلته و لباس عروس می باشد.

یقه هفت

یقه هفت روی پیش باز می شود. از بیخ گردن تا دو سانت پایین تر از خط کارور خط می کشیم. می توان با چسباندن یک کاغذ به جلوی آن خط را مستقیم تا کمر ادامه داده و مدل چپ و راستی داشت. اگر سرشانه بیشتر باز شود هر خطی از 2 سانت پایین کارور می گذرد. لقی یقه هفت باید گرفته شود.

یقه چهارگوش

یقه چهارگوش معمولاً در خط کاررو، یک سانت کمتر از فاصله سینه قرار می گیرد. از سرشانه هر مقدار باز شود به همان نقطه وصل می کنیم. اگر در وسط جلو دو سانت پایین ببریم، یقه گلابی می شود.

یقه گرد

یقه گرد یک مدل یقه بسته می باشد. یک سانت از بیخ گردن باید باز شود. هر مقدار از سرشانه باز و به طرف جلو پایین بیاییم، در پشت نصف آنرا پایین می رویم. گاهی یقه گرد مانند چهارگوش باز می شود.

یقه قایقی

یقه قایقی را از تو یقه جلو یک سانت بالا آمده و به 3¬/2 سرشانه، با منحنی توخالی وصل می کنیم. پشت را یک سانت پایین رفته و با همان منحنی به 3¬/2 سرشانه وصل می کنیم. گشادی بیشتر دلخواه است. به آن یقه ب هم می گویند.

نکته

تمام یقه هایی که از سرشانه بیشتر از دو سانت گشاد شوند مطابق حالت سرشانه شیب آن گرفته می شود. تاپ لباسی گشاد و دکلته تنگ آن می باشد( بدون سرشانه) در پیش خط کف حلقه آستین را هفت سانت و نیم بالا آمده و خطی موازی با آن می کشیم. محل خالی حلقه آستین را پر کرده، تا کمر یک سانت گشادی دور سینه را می گیریم.

جای رکاب بالای محل سینه می باشد و چون بالای سینه دارای گودی می باشد دو طرف محل رکاب را دو تا یکسانت (مانند یقه هفت) می بندیم. بعد از گرفتن لقی خط بالا را مجدداً می کشیم . ساسونها را می بندیم ( می دوزیم) الگو شکل سینه پیدا می کند. با این الگو می توان کرست دوخت. می توان لباس برش دار که چین از وسط آن می گذرد دوخت . از بالا تا نوک سینه و در ادامه تا پایین را می چینیم، می توانیم پایین را ببندیم و بالا را چین بدهیم و یا بالا ببندیم و پایین را گشاد بگیریم. می توانیم از وسط جلوی سینه ببریم و چین را از وسط دو سینه بیاندازیم. پشت را چهار سانت از خط کف حلقه آستین بالا آمده موازی با آن می کشیم، محل خالی حلقه را پر کرده، یک سانت از درز بغل تا کمر می گیریم.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( جمعه 90/7/8 :: ساعت 11:21 عصر )
»» آشنایی با یقه دراپه (یقه شل) به جلوی الگوی پیش یک کاغذ می چسبان

آشنایی با یقه دراپه (یقه شل)

به جلوی الگوی پیش یک کاغذ می چسبانیم طوری که در پایین صفر و در جلوی طوق یقه ده سانت جلو بیاید و در ادامه صاف به بالا برود. یک سانت از بیخ گردن گرفته و سه سانت کج بالا می رویم این نقطه را مواز با خطوط افقی الگو به سمت لبه کاغذ اضافه شده رسم می کنیم. بیخ یقه جدید را به سه سانت بالای ادامه خط کارور روی کاغذ اضافه شده می رویم و خطوطی موازی با آن از سرشانه با فاصله دلخواه به لبه اضافه وصل می کنیم. از سرشانه اوازمان داده به ترتیب از طرف حلقه بیشتر باز می کنیم. از بیخ گردن خطی صاف به بالای حلقه آستین رسم نموده و می چینیم. پیلی آخر را متناسب با سرشانه پشت می بندیم. لبه گرد شده جلو را با کاغذی در زیر آن صاف نموده و مقداری هم به بالای آن اضافه می کنیم تا داخل یقه برگردد. در صورت وجود ساسون بغل سینه آن را از پایین با منحنی تو خالی تا جلوی الگو رد می کنیم. جلوی الگو باید روی دو لای بی راه پارچه بیافتد. و برای گشادی طوق یقه آن محل را باید از لبه پارچه فاصله داد. ساسون سرشانه الگوی پشت را رد کرده یا سانت هم بیخ گردن را گشاد می کنیم. دراپه های برش دار در کمر که با کش جمع می شود زیباتر می ایستد. بهتر است یک لباس چسب از آستر زیر دراپه ها پوشید تا آزادتر بایستد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( جمعه 90/7/8 :: ساعت 11:19 عصر )
»» آشنایی با دوخت یقه دراپه

آشنایی با دوخت یقه دراپه



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( جمعه 90/7/8 :: ساعت 11:19 عصر )
»» آشنایی با الگوی پیراهن مردانه همراه سایز بندی سایز گذاری پیراهن

آشنایی با الگوی پیراهن مردانه همراه سایز بندی

سایز گذاری پیراهن مردانه گاهی 14و15و16و17 می باشد. گاهی 46،48،50،52 می باشد. آلمانی ها شماره می زنند، انگلیسی ها لارج، اسمال، مدیوم می گویند. سایز را از دور گردن پیدا می کنند .در سایزهای(36،38،40،42) برش پیراهن مردانه تقریباً مانند زنانه بی ساسون می باشد. منتها خط وسط جلوی جدید را ندارد و برای جلوبندی رو هم گرد و سجاف می خواهد به جای 2 تا 3 سانت بالاتنه دو تا 2 سانت پایین می آییم تا شیب سرشانه گرفته شود. طول کادر جلو و پشت برابر بوده و عرض آن مانند زنانه می باشد. برای گشاد کردن دور سینه 2/1 آن به اضافه شش می گردد. که تا 3 سانت هم می توانیم حلقه را پایین و بیرون ببریم. برای اندازه سرشانه از تلاقی خط حلقه آستین و خط شانه در بالاتنه پشت نیم سانت بیرون رفته، سرشانه را از بیخ گردن به آن محل می کشیم.
هر مقدار بدست آمد سرشانه جلو را هم اندازه می گیریم. طول یقه ، بیخ گردن و سرشانه پشت را یک سانت بالا می بریم. در آستین خط پشت آستین افقی و جلو آستین افقی 16/1 عرض کادر و خط کف آستین از 3/1 عرض کادر تا 3/1و عرض کادر به اضافه 16/1 عرض کادر متناسب با مقدار خورد و تلاقی خط جلو آستین عمودی با پشت آستین افقی 16/1 عرض کادر به طرف پهلو می باشد. برای تنظیم مقدار خورد برای پارچه های آهار دار و لخت می توان خط کف آستین را کمی جابه جا کرد.

 

سایز بندی پیراهن مردانه

سایزروش پارسی

36

38

40

42

سایز

46

48

50

52

سایز

14

15

16

17

قدبالاتنه

45

45

45

45

نصف کارور پشت

21

22

23

24

نصف دور پشت

21

22

23

24

نصف دور سینه

6+46

6+48

6+50

6+52

دور گردن

36

38

40

42

قد پیراهن

75

76

77

78

کادرآستین

38

40

42

44

قدآستین

60

60

61

61

دور مچ

23

24

25

26



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( جمعه 90/7/8 :: ساعت 11:18 عصر )
»» آشنایی با دوخت پیراهن مردانه

آشنایی با دوخت پیراهن مردانه

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( جمعه 90/7/8 :: ساعت 11:14 عصر )
<   <<   6   7   8   9      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

آموزش دوخت لباس خواب زنانه
خیاطی زنانه ، آموزش دوخت مانتو جلو بسته
آموزش دوخت مانتوی فانتزی زنانه
آموزش دوختن سارافون و کت بچه گانه
آموزش رسم الگوی اولیه لباس کودک
آموزش دوختن آستین پفکی فوق العاده زیبا
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 7
>> بازدید دیروز: 16
>> مجموع بازدیدها: 129696

» درباره من

آموزش خیاطی و کاریکاتورهای ازدواج

» پیوندهای روزانه

آموزش برنامه نویسی وب [1]
هالیوود شاپ [1]
سوالات کارشناسی ارشد کلیه رشته ها و گرایش ها [3]
دی شاپ
سی شاپ
ماه مارکت
فروشگاه ریلکس لوکس کالا [1]
فروشگاه بزرگ خاوران شاپ
[آرشیو(8)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
آ شنایی با الگوی لباس بچه گانه بالاتنه پیش – بالاتنه پشت - آست . آ شنایی با الگوی کاپشن مردانه طرح رگلان از روی پیراهن مردانه آ . آشنایی با آستین دو تیکه برای آستین دو تیکه نخست آستین معمولی را . آشنایی با الگوی پیراهن مردانه همراه سایز بندی سایز گذاری پیراهن . آشنایی با برش بلوز . آشنایی با برش یقه های سر خود . آشنایی با پارچه ها جلسه اول معرفی روش و آشنایی با پارچه های مصن . آشنایی با جیب یک فیلتو با بندینک و لایی چسب دار مدل بارانی دوخت . آشنایی با حذف ساسون دامن و الگوی دامن های مدل دار حذف ساسون دا . آشنایی با دامن دور پیلی به همراه دوخت پیلی ها تا باسن بزرگ اطو و . آشنایی با دوخت پیراهن مردانه . آشنایی با دوخت جادکمه طریق دوخت جادکمه با چرخهای اتوماتیک و غی . آشنایی با دوخت جیب دو فیلتو و با دهنه دوخت جیب دو فیلتو با دوخ . آشنایی با دوخت جیب های درز بغل دوخت جیب هایی که در درز بغل لبا . آشنایی با دوخت مغزی صاف و اریب نحوه دوخت و اطو کاری مغزی های . آشنایی با دوخت های مختلف با چرخ خیاطی دوخت ساده با چرخ خیاطی و . آشنایی با دوخت یقه دراپه . آشنایی با رگلان ساده و پیاده نمودن مدل حاملگی برای بریدن یک پیر . آشنایی با رگلان نیمه تنگ . آشنایی با سایز بندی ارائه سایز بندی و آموزش کامل اندازه گیری و . آشنایی با شنل با کلاه برای داشتن یقه ملوانی از بیخ گردن خطی به . آشنایی با طرح آستین رگلان بارانی آستین رگلان همان آستین بارانی . آشنایی با یقه دراپه (یقه شل) به جلوی الگوی پیش یک کاغذ می چسبان . آشنایی با کمینو (سرخود) برای داشتن یقه آمریکایی، پشت برگه یقه . آشنایی باالگوی دامن پیلی آموزش پیلی های دامن شامل پیلی دو قلو . آشنایی باالگوی شلوار زنانه و مردانه آموزش برش شلوار به صورت سای . آشنایی باالگوی کت راسته و نیمه تنگ برای کت راسته با ساسون حلقه ه . آشنایی بابرش دامن و آستر در این قسمت طریقه پهن کردن پارچه های . آشنایی بابرش دامن کلوش ، نیم کلوش، چهار کلوش و نیم کلوش آموزش بر . آشنایی باجلیقه جلیقه مقدمه کت می باشد که لباسی چسب و کوتاه است. . آشنایی بادوخت دامن شلواری آموزش برش دامن شلواری و طریقه دادن پ . آشنایی بادوخت دامن دوخت دامن شامل دوخت چاک پشت با اطوی آن، دوخ . آشنایی بادوخت شلوار زنانه نحوه تا انداختن پیلی شلوار با اطو هم . آشنایی باکت «کوپ پهلو» کت با دامن معمولاً کوتاه، اما به تنهایی . آموزش آستین برای کادر آستین مستطیلی به طول قد آستین و به عرض یک . آموزش اندازه گیری دامن و شلوار و الگوی دامن خیاطی یک هنراست باا . آموزش اندازه گیری دامن و شلوار آموزش الگوی دامن به صورت سایز بن . آموزش شکاف دم دست و دوبل آستین اورجینال خیاطی یک هنراست بااین ب . اصولی برای دکوراسیون پرده منزل . الگو سازی قبل از رسم الگوی پیش برای الگوسازی لباس های جلو باز . الگوی بالاتنه پیش مستطیلی به طول قد بالاتنه جلو به عرض 4/1 دور . الگوی لباسهای بی ساسون و یقه سر خود برای حذف ساسون بغل سینه در . الگوی یقه های جدا برای هر نوع یقه ای ، مستطیل 19×8 را می کشیم. . بسته تخصصی آموزش خیاطی اورجینال آموزش توسط مربیان صدا و سیما. . بی یقه ها الگوی بی یقه ها شامل : یقه هفت ، یقه چهار گوش، یقه گر . دامن انواع گشاد وآشنایی با آموزش برش دامن های 4 ترک، 6 ترک،8 ترک . دوخت دو مدل مغزی های شکاف دم دست برای بلوز زنانه و پیراهن مردان . دوخت و وصل کردن آستر باضافه دوخت و اطوی بندینک آماده کردن کمر با .
» آرشیو مطالب
مهر 90
بهمن 91
مرداد 93
خرداد 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
سایت تبیان
بهارانه
بهارانه
پوشاک مردانه و زنانه، لباس های روز آقایان و خانم ها
بامبو
اسپایکا
بهارانه
سورپرایز
برلیان
****شهرستان بجنورد****
جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
جهاد ادامه دارد...
عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان
گیاهان دارویی
روانشناسی زنان و مردان
شــــــهدای روستای مکی(کوهسرخ کاشمر)
زینبیون پادشاه عالمند
عمو همه چی دان
wanted
روان شناسی * 心理学 * psychology
فروشگاه بزرگ خاوران شاپ
شیوه های نوین مطالعه، راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت
سوالات کنکور دکتری
دهکده کوچک ما
روان شناسی
آموزش پیرایش مردانه
پد ضد عرق Underarm shild
بروزترین ها
زنبورعسل
سرور

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» طراح قالب