سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل کننده بی بصیرت، مانند رونده دربیراهه است . هر چه تندتر رود از مقصد دورتر شود [امام صادق علیه السلام]
آموزش خیاطی و کاریکاتورهای ازدواج
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» الگوی لباسهای بی ساسون و یقه سر خود برای حذف ساسون بغل سینه در

الگوی لباسهای بی ساسون و یقه سر خود

برای حذف ساسون بغل سینه در لباسهای گشاد، طول کادر بالاتنه را میانگین می گیریم، دو و سه سانت را برای حلقه بالا نیامده و آنرا مانند حلقه پشت اما گودتر به نحوی که از نقطه 4 سانت بالا آمده گذر کند رسم می کنیم. قد لباس را در جلو به اندازه نصف اختلاف قد بالاتنه جلو و طول کادر پشت از پهلو بلند می کنیم. به علت حذف ساسون 2 سانت به پهنای آستنی اضافه نموده و خط کف آستین را نصف کادر منهای 3 حساب می کنیم. منحنی های تو خالی حلقه آستین را هم پرتر می گیریم.
برای حذف ساسون سرشانه پشت کافیست آنرا از بیخ گردن مطابق سرشانه جلو اندازه بزنیم. بهتر است نیم سانت برای خورد به آن اضافه کنیم. به حذف ساسون بغل تا سه سانت می توان حلقه ها را پایین و بیرون برد که به ازای هر یک سانت باید دو سانت به کادرآستین اضافه نمود.
بعد از رسم خط وسط جلو و رو هم گرد محل بالاترین دکمه را مشخص می کنیم. مستطیلی شبیه به یقه انگلیسی آماده نموده و 2 سانت بالا آمده لبه جلو را به 2 سانت پایین تر از طول یقه روی خط وسط جلوی جدی به نحوی می چسبانیم که پایه یقه روی بیخ گردن و لبه بیرونی آن به طرف بیرون باشد. بعد از اندازه زدن قسمت پشت آن با طول یقه پشت، اضافه را می زنیم ، از امتداد بیخ گردن تا وسط یقه از لبه بیرونی سه تا برش می زنیم که در پهنای 8 سانت نیم سانت باز می شود (مانند یقه ب ب ) اکنون که شکاف بالای یقه را داریم شکاف پایین را به دلخواه شکل می دهیم و با منحنی پر خط کش به لبه رو هم گرد در امتداد جادکمه بالایی وصل می کنیم . معمولاً شکاف یقه انگلیسی در بیشترین قوس آن قرار می گیرد و چنانچه بخواهیم آنرا پایین بیاوریم باید به محل شکاف مقداری قوس داد.
یقه آرشال مانند یقه انگلیسی، منتها با شکاف بسته می باشد که معمولاً قوس آنهم از بین می رود. با باریک کردن یقه آرشال می توان یقه سه سانت سرخود که در حالت ایستاده می باشد برش زد.

تمام یقه هایی را که متصل به الگو می باشند سر خود می نامیم این یقه ها را می توان با برش منحنی کمی تو خالی از بیخ گردن تا انتهای شکاف یقه از الگو جدا کرده، در این حالت وسط یقه بدون درز می باشد. در این حالت چون جلوی لباس صاف نیست سجاف آن را باید به صورت جدا برش زد، با خطی که از 4 سانت بعد از بیخ گردن به حدود 8 سانت به لبه رو هم گرد مانده در محل جادکمه بالایی و از آن به پایین به موازات لبه رو هم گرد تا پایین لباس قسمت جلو شکاف سجاف ما را مشخص می کند.


برای جیب پایین از کمر 8 سانت پایین رفته و از وسط کار یک سانت کمتر از نصف فاصله سینه جیب افقی به مقدار 15 سانت می کشیم. جیب عمودی از دو سانت پایین تر از کمر شروع و از وسط جیب افقی می گذرد که دهنه آن 16 سانت می باشد( جیب بارانی) جیب کج چرخش آن روی دو لبه می باشد. جیب بالا از خط کف حلقه آستین 4 سانت بالاتر و از طرف حلقه با 3 سانت فاصله شروع می شود مقدار دهنه آن 8 سانت و معمولاً کمی کج ( لبه جلو به طرف پایین) قرار می گیرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( جمعه 90/7/8 :: ساعت 11:42 عصر )
»» آشنایی با برش یقه های سر خود

آشنایی با برش یقه های سر خود



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( جمعه 90/7/8 :: ساعت 11:40 عصر )
»» آشنایی با رگلان ساده و پیاده نمودن مدل حاملگی برای بریدن یک پیر

آشنایی با رگلان ساده و پیاده نمودن مدل حاملگی

برای بریدن یک پیراهن حاملگی رگلان که معمولاً جلوی آن بسته می باشد. نخست برش گردی را که از انتهای سرشانه به وسط کارور جلو و نزدیک کارور پشت باید باشد رسم می کنیم( بعداً از این برش به طف پایین و آستینف لباس چین می خورد) موارد رگلان معمولی را انجام داده برای سهولت کار دو طرف آستین مقداری کاغذ اضافه می گذاریم و دور کله آستین را هم نمی چینیم تا قسمت های خالی را به راحتی پر کنیم. چون آستین یک تیکه می باشد احتیاجی به جدا کردن آن نیست. بعد از انجام کار برش گردی را که در آغاز روی بالاتنه رسم کردیم و اکنون به چهار قسمت شده می چینیم. پیش را به پیش و پشت را به پشت و سپس از سرشانه آنها را به هم می چسبانیم و قسمت بیرونی هر برش را با چرت مشخص می کنیم. برای چین دادن تنه های پشت و پیش را اوزمان داده و آستین را از دم دست تا زده طوری که بالا حدود ده سانت باز شود قسمت خالی را با کاغذ پر کرده و با منحنی تو پرخط کش تیزی های بالای آستین را می گیریم وسط ده سانت باز شده را چرت زده که با چرت سرشانه جفت می شود. دو درز پیش و پشت حلقه با دو چرت پیش و پشت بعدی برش گرد وسط جلو و پشت تنه با وسط جلو و وسط پشت برش گرد، بعد از چین دور تا دور لباس جفت می گردد. قسمتی از پشت برش گرد برای آنکه سر از آن عبور کند باز می ماند. به جای چین در تنه پشت و پیش، پیلی های دو قلو و یک طرف هم می توان داد. تکیه گرد بالاتنه از جلو دولا و معمولاً دو تا آنرا می بریم و نخست طوق یقه را به دوخته سپس قسمت بیرون آن را به داخل و روی تنه چرخ می کنیم.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( جمعه 90/7/8 :: ساعت 11:36 عصر )
»» آشنایی با رگلان نیمه تنگ

آشنایی با رگلان نیمه تنگ



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( جمعه 90/7/8 :: ساعت 11:34 عصر )
»» آشنایی با کمینو (سرخود) برای داشتن یقه آمریکایی، پشت برگه یقه

آشنایی با کمینو (سرخود)

برای داشتن یقه آمریکایی، پشت برگه یقه انگلیسی را به همان ترتیب چسبانده از لبه رو هم گرد، مقابل جادکه بالایی به دلخواه با منحنی توخالی به پایین یقه شکل می دهیم سپس پهنای مورد نظر انحنا را با منحنی پرخط کش به لبه بیرونی پشت برگه وصل می کنیم. با اتصال این خط به بیخ گردن یقه بدون پشت برگه می شود. این نوع یقه ها را می توان با خط منحنی کمی تو خالی از بیخ گردن تا شروع یقه از لب رو هم گرد از الگو جدا کرد، که لبه پایین آن تیز می شود.

آستین کمینو و مدل بامرغک و بدون مرغک می باشد. از خط وسط کار، خط کاررو از پهلو به مقدار سایز به اضافه یک بیرون می بریم (این اندازه تا سایز 44 متوقف می شود) از بیخ گردن خطی به این نقطه کشیده و با حساب اندازه سرشانه و قد دست آن را ادامه می دهیم، مچ را با زاویه 90 درجه به مقدار 14 سانت از این خط می کشیم درز پایین آستین را از مچ تا سه سانت زیر خط کف حلقه آستین و گشادی مناسب لباس وصل می کنیم و از آنجا متناسب به پهنای پایین لباس می رویم. برای الگوی پشت کاغذی را زیر الگو قرار داده طوری که خط وسط جلوی الگو بر لبه کاغذ زیر منطبق شود. بیخ گردن را 2 سانت و دم دست را هم 2 سانت بالال برده بهم وصل می کنیم طوق یقه پشت را مانند قبل می کشیم. الگو در قسمتهای دیگر مانند پیش می باشد. برای بالاآمدن آستین این الگو احتیاج به مرغک دارد. روی پارچه برشی 8 سانتی از تلاقی آستین با تنه به طرف بیخ گردن روی پشت و پیش می زنیم و با دو تیکه مثلثی کمبود زیر حلقه را جبران می کنیم. ضلع پایین مثلث را متناسب با درز بغل گرد می کنیم و یا لوزی می بریم برای آستین کمینوی بدون مرغک که متداول تر می باشد محلی را که از امتداد خط کارور بدست آورده ایم 5 سانت بالا برده و خطی را که از بیخ گردن می آید از این محل عبور می دهیم، این عمل آستین را بالا برده و احتیاجی به مرغک نمی باشد ، در این حالت می توان درز آستین و درز بغل را به حالتهای گوناگون شکل داد.

می توانیم از انتهای سرشانه با خطی شبیه به حلقه آستین که بعد از گذشتن از نقطه 4 سانت بالا آمده به ما بین خط آستین و تنه می رود آستین پیش را جدا کنیم و آستین پشت را هم بعد از اضافه کردن کارور به همان ترتیب برش بزنیم، سپس آستین را از درز وسط به هم چسبانده و با کاغذی که به زیر کله آستین می چسبانیم آن را 4 سانت بالا برده و برآمدگی طرف پیش را 4 سانت و پشت را 3 سانت می گیریم و به آن شکل حلقه معمولی می دهیم ادامه خط وسط به طرف کله آستین چرت سرشانه می باشد. در صورت جدا کردن آستین باید در نظرداشت که 4 سانت اضافه شده به کله آستین را منهای پهنای اپل از قد آن کم کنیم. کنترل می کنیم خط کف آستین از 22 سانت بیشتر نباشد در غیر این صورت آنرا بالا آورده و دو طرف حلقه را بر حسب اندازه حلقه آستین تنه پشت و پیش اضافه می کنیم. پایین آمدن بیش از حد خط کف آستین باعث کشیدگی زیر آستین می شود و در صورت زیاد گشاد کردن درز بغل این عمل موجب می شود. برای چین آستین می توان آنرا به مقدار مناسب برش داده و باز کرد. برای پیلی هم محل و تعداد پیلی ها را مشخص کرده، برش زده و متناسب باز می کنیم سپس با کاغذی که زیرش می چسبانیم پیلی ها را بسته و دور تا دور کله آستین را برش می زنیم. نقاطی را که پیلی روی هم می آید با چرت مشخص کرده گودی پیش را هم چرت می زنیم.
آستین سر خود را می توان روی الگو به مقدار دلخواه کوتاه کرد. بهتر است که لب آن را دوبل بدهیم. آستین کمینو را می توان شبیه به روش جلسه قبل تبدیل به آستین رگلان کرده برش بزنیم.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( جمعه 90/7/8 :: ساعت 11:33 عصر )
<   <<   6   7   8   9      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

آموزش دوخت لباس خواب زنانه
خیاطی زنانه ، آموزش دوخت مانتو جلو بسته
آموزش دوخت مانتوی فانتزی زنانه
آموزش دوختن سارافون و کت بچه گانه
آموزش رسم الگوی اولیه لباس کودک
آموزش دوختن آستین پفکی فوق العاده زیبا
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 7
>> بازدید دیروز: 3
>> مجموع بازدیدها: 129509

» درباره من

آموزش خیاطی و کاریکاتورهای ازدواج

» پیوندهای روزانه

آموزش برنامه نویسی وب [1]
هالیوود شاپ [1]
سوالات کارشناسی ارشد کلیه رشته ها و گرایش ها [3]
دی شاپ
سی شاپ
ماه مارکت
فروشگاه ریلکس لوکس کالا [1]
فروشگاه بزرگ خاوران شاپ
[آرشیو(8)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
آ شنایی با الگوی لباس بچه گانه بالاتنه پیش – بالاتنه پشت - آست . آ شنایی با الگوی کاپشن مردانه طرح رگلان از روی پیراهن مردانه آ . آشنایی با آستین دو تیکه برای آستین دو تیکه نخست آستین معمولی را . آشنایی با الگوی پیراهن مردانه همراه سایز بندی سایز گذاری پیراهن . آشنایی با برش بلوز . آشنایی با برش یقه های سر خود . آشنایی با پارچه ها جلسه اول معرفی روش و آشنایی با پارچه های مصن . آشنایی با جیب یک فیلتو با بندینک و لایی چسب دار مدل بارانی دوخت . آشنایی با حذف ساسون دامن و الگوی دامن های مدل دار حذف ساسون دا . آشنایی با دامن دور پیلی به همراه دوخت پیلی ها تا باسن بزرگ اطو و . آشنایی با دوخت پیراهن مردانه . آشنایی با دوخت جادکمه طریق دوخت جادکمه با چرخهای اتوماتیک و غی . آشنایی با دوخت جیب دو فیلتو و با دهنه دوخت جیب دو فیلتو با دوخ . آشنایی با دوخت جیب های درز بغل دوخت جیب هایی که در درز بغل لبا . آشنایی با دوخت مغزی صاف و اریب نحوه دوخت و اطو کاری مغزی های . آشنایی با دوخت های مختلف با چرخ خیاطی دوخت ساده با چرخ خیاطی و . آشنایی با دوخت یقه دراپه . آشنایی با رگلان ساده و پیاده نمودن مدل حاملگی برای بریدن یک پیر . آشنایی با رگلان نیمه تنگ . آشنایی با سایز بندی ارائه سایز بندی و آموزش کامل اندازه گیری و . آشنایی با شنل با کلاه برای داشتن یقه ملوانی از بیخ گردن خطی به . آشنایی با طرح آستین رگلان بارانی آستین رگلان همان آستین بارانی . آشنایی با یقه دراپه (یقه شل) به جلوی الگوی پیش یک کاغذ می چسبان . آشنایی با کمینو (سرخود) برای داشتن یقه آمریکایی، پشت برگه یقه . آشنایی باالگوی دامن پیلی آموزش پیلی های دامن شامل پیلی دو قلو . آشنایی باالگوی شلوار زنانه و مردانه آموزش برش شلوار به صورت سای . آشنایی باالگوی کت راسته و نیمه تنگ برای کت راسته با ساسون حلقه ه . آشنایی بابرش دامن و آستر در این قسمت طریقه پهن کردن پارچه های . آشنایی بابرش دامن کلوش ، نیم کلوش، چهار کلوش و نیم کلوش آموزش بر . آشنایی باجلیقه جلیقه مقدمه کت می باشد که لباسی چسب و کوتاه است. . آشنایی بادوخت دامن شلواری آموزش برش دامن شلواری و طریقه دادن پ . آشنایی بادوخت دامن دوخت دامن شامل دوخت چاک پشت با اطوی آن، دوخ . آشنایی بادوخت شلوار زنانه نحوه تا انداختن پیلی شلوار با اطو هم . آشنایی باکت «کوپ پهلو» کت با دامن معمولاً کوتاه، اما به تنهایی . آموزش آستین برای کادر آستین مستطیلی به طول قد آستین و به عرض یک . آموزش اندازه گیری دامن و شلوار و الگوی دامن خیاطی یک هنراست باا . آموزش اندازه گیری دامن و شلوار آموزش الگوی دامن به صورت سایز بن . آموزش شکاف دم دست و دوبل آستین اورجینال خیاطی یک هنراست بااین ب . اصولی برای دکوراسیون پرده منزل . الگو سازی قبل از رسم الگوی پیش برای الگوسازی لباس های جلو باز . الگوی بالاتنه پیش مستطیلی به طول قد بالاتنه جلو به عرض 4/1 دور . الگوی لباسهای بی ساسون و یقه سر خود برای حذف ساسون بغل سینه در . الگوی یقه های جدا برای هر نوع یقه ای ، مستطیل 19×8 را می کشیم. . بسته تخصصی آموزش خیاطی اورجینال آموزش توسط مربیان صدا و سیما. . بی یقه ها الگوی بی یقه ها شامل : یقه هفت ، یقه چهار گوش، یقه گر . دامن انواع گشاد وآشنایی با آموزش برش دامن های 4 ترک، 6 ترک،8 ترک . دوخت دو مدل مغزی های شکاف دم دست برای بلوز زنانه و پیراهن مردان . دوخت و وصل کردن آستر باضافه دوخت و اطوی بندینک آماده کردن کمر با .
» آرشیو مطالب
مهر 90
بهمن 91
مرداد 93
خرداد 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
سایت تبیان
بهارانه
بهارانه
پوشاک مردانه و زنانه، لباس های روز آقایان و خانم ها
بامبو
اسپایکا
بهارانه
سورپرایز
برلیان
****شهرستان بجنورد****
جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
جهاد ادامه دارد...
عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان
گیاهان دارویی
روانشناسی زنان و مردان
شــــــهدای روستای مکی(کوهسرخ کاشمر)
زینبیون پادشاه عالمند
عمو همه چی دان
wanted
روان شناسی * 心理学 * psychology
فروشگاه بزرگ خاوران شاپ
شیوه های نوین مطالعه، راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت
سوالات کنکور دکتری
دهکده کوچک ما
روان شناسی
آموزش پیرایش مردانه
پد ضد عرق Underarm shild
بروزترین ها
زنبورعسل
سرور

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» طراح قالب